• Spring navigation over
  • Kontakt
  • Adgang med Tegn
Den Præhospitale Virksomhed - I gode hænder
Region Nordjylland - I gode hænder
  • Patienter og borgere
  • Præhospitale områder
  • Om Den Præhospitale Virksomhed
  • Frivillige ordninger
  • COVID-19
  • Patienter og borgere
    • Hvad sker der, når du ringer 1-1-2
    • Behandling af oplysninger ifm. akut sygdom eller ulykke
    • Sådan vurderer vi et 1-1-2 opkald
    • Hvilken hjælp kan du få
    • Dine rettigheder som patient
    • Ønsker du at klage
  • Præhospitale områder
  • Om Den Præhospitale Virksomhed
  • Frivillige ordninger
  • COVID-19
  • Tilgaengelighedserklaering
  • Kontakt
  • Adgang med Tegn
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail
Den Præhospitale Virksomhed - I gode hænder

Du er her

  1. Forside
  2. Patienter og borgere
  3. Ønsker du at klage
PRINT DEL
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail

Patienter og borgere

Patienter og borgere

  • Hvad sker der, når du ringer 1-1-2
  • Behandling af oplysninger ifm. akut sygdom eller ulykke
  • Sådan vurderer vi et 1-1-2 opkald
  • Hvilken hjælp kan du få
  • Dine rettigheder som patient
  • Ønsker du at klage

Ønsker du at klage

Er du utilfreds med den præhospitale behandling du har fået, eller har du haft en oplevelse, som du ikke ønsker skal ske for andre, har du mulighed for at klage. 

Utilsigtede hændelser

Klagemuligheder 

Hvis du har haft en dårlig oplevelse i mødet med det præhospitale område vil vi gerne lære af det. Der er to måder at fortælle os om dine oplevelser:

  1. Du kan klage eller
  2. Du kan rapportere en utilsigtet hændelse 

 

1. Ønsker du at klage?

Hvis du er utilfreds med den sundhedsfaglige behandling, du har fået, og du ønsker at klage, har du to forskellige muligheder:

  • Du kan skrive eller ringe direkte til Den Præhospitale Virksomhed, eller
  • Du kan anmelde din klage til Styrelsen for Patientsikkerhed.

Læs mere om dine muligheder, hvis du ønsker at klage

 

2. Utilsigtede hændelser

Som patient eller pårørende har du også mulighed for at rapportere en utilsigtet hændelse.

En gang om året udarbejdes en regional årsrapport om utilsigtede hændelser, som også omfatter arbejdet inden for det præhospitale område. Hvis rapporterne viser hændelser i den præhospitale indsats, som udgør en risiko for patienter, gør vi hvad vi kan for at sikre, at lignende hændelser ikke sker igen.

På regionens hjemmeside kan du læse mere om utilsigtede hændelser og formålet med rapportering. Her kan du også se, hvordan du som patient eller pårørende kan rapportere en utilsigtet hændelse. Hvis du er interesseret i at læse årsrapporterne om utilsigtede hændelser, er de tilgængelige under Kvalitet og patientsikkerhed.

Læs om utilsigtede hændelser, formålet med rapportering, og hvordan du rapporterer en utilsigtet hændelse  

Kontakt

Agnete Lund Sørensen

Fuldmægtig
Den Præhospitale Virksomhed

Tlf.:

97 66 21 04

Mail:

agls@rn.dk

Kvalitet og patientsikkerhed

Vi undersøger løbende, om der er områder, hvor tingene kan forbedres.

Læs om kvalitet og patientsikkerhed

OPDATERET
3. december 2019

Du er her

  1. Forside
  2. Patienter og borgere
  3. Ønsker du at klage

Find os på

Tilgængelighedserklæring

    Den Præhospitale Virksomhed | Hjulmagervej 20 | 9000 Aalborg | Tlf. 97 66 21 00 |

    Officiel mailadresse: dpv@rn.dk| Skriv til os med sikker Digital Post via borger.dk (login med NemID)